Taideyhdistys osallistui Karkun kirjastokarnevaaliin

16.2.2020

Sastamalan kaupungin tekemässä Palveluverkkosuunnitelmassa Karkun kirjasto aiotaan lakkauttaa. Karkun kylänväki aktivoitui ja järjesti postiivisen tempauksen osoittamaan kuinka tärkeä kirjasto on kyläläisille. Vammalan seudun taideyhdistys ry osallistui tempaukseen luomalla näyttelykalenterin koko vuodeksi  kirjastolle. Samalla myös juhlistettiin  60-vuotiasta yhdistystä. Näyttelyajat olivat kaikille avoimet ja niistä informoitiin Facebookissa, yhdistyksen ryhmissä ja tiedotteissa. Aikataulu oli tiukka: kaikki piti saada viikossa kasaan. Näyttelykalenterin kantavana teemana on se, että taidegraafikko, Lauri Ahlgrén on syntyisin Karkusta ja tämän vuoksi kalenteri kantaa nimeä: "Abstraktioita". Näyttelykalenterin aloitti yhdistyksemme puheenjohtaja Sari Bamberg. Päivään osallistui noin 300 henkilöä.